PriceRunners nyhetsrum

Pressmeddelanden, undersökningar, tester, logotyper och kontakt

Viktig information om Digiswe

Ett flertal kunder till Digiswe har hört av sig till oss och rapporterat om att de inte fått sina produkter levererade i tid. Kunderna rapporterar även om problem med att komma fram till deras kundtjänst på telefon och om mail som inte besvaras. Uppdaterad 21/9 och 25/9, 16/10, 26/10, 4/11.

Uppdaterad 4/11: Efter att en längre tid ha visat en varningsymbol för Digiswe togs de ner helt från Pricerunner den 26/10.  Efter det har klagomålen på butiken fortsatt komma in, som ni kan se nedan (över 80 kommentarer). Om du är kund till Digiswe och inte fått det du beställt eller inte fått tillbaka dina pengar i tid trots hävt köp så bör du polisanmäla. Det kan du göra online på Polisens hemsida.  

Uppdaterad 5/11: Läs kommentar 89 här nedanför om mailet som Anette fått från Digiswe idag den 5/11.

—————————-

Ursprunglig post

Vi på Pricerunner vet inte vad status är på Digiswe men du som funderar på att köpa något från dem bör ta den här informationen i beaktande. Vårt tips är att man alltid testar om en butik har fungerande kundtjänst innan man handlar. 

Vi har sökt Digiswe för en kommentar och avvaktar återkoppling. Se nedan om vår kontakt med Digiswe.

Här kan du även läsa recensioner på Digiswe.

På grund av klagomålen har vi valt att lägga till en symbol i våra prislistningar för att alla våra besökare ska kunna ta del av den här informationen. Vi kommer löpande uppdatera den här sidan om vi får mer information.

Uppdatering 21/9 12.00: Vi har nu fått tag på företrädare för Digiswe, både mail- och telefonledes. Vi fick information om att problemen uppstått på grund av yttre omständigheter (delvis en strulande leverantör). De ska även ha anställt en person till deras kundservice. Har du beställt något från Digiswe och fått varor levererade? Eller väntar du på leverans? Dela med dig av informationen i kommentarerna nedan. Det hjälper oss och andra kunder till Digiswe.

Uppdatering 21/9 15.00: Vi har kontakt med en kund till Digiswe som har fått sin leverans väldigt försenad. Med hjälp av dennes paket-id kan vi dock konstatera att produkten nu är skickad.

Uppdatering 25/9 15.45: Vi har en konstant dialog med Digiswe nu och vi har även fått information från en del kunder om att de fått produkter levererade samt att de kommer fram till kundtjänst. Pricerunner har även gjort ett testköp som vi inväntar leverans av (ej försenad).

Uppdatering 2/10 16.00: Eftersom att vi inte fått in fler klagomål (och de klagomål vi är medvetna om har blivit uppklarade) har vi valt att ta ner observationssymbolen. En annan anledning är att Digiswe nu svarar på mail och telefon.

Uppdatering 16/10: Vi har åter igen fått in ett antal klagomål på Digiswe om försenade leveranser och att de är svåra att komma i kontakt med.

Uppdatering 16/10
13. 00:
 Observationssymbolen ligger därför uppe i listningarna så att alla kan ta del av den här informationen.

Uppdatering 22/10 09.00: Det är fortfarande många som har problem med Digiswe. Läs kommentarerna från kunder här nedanför. Vill passa på att tacka alla som tar sig tid skriva en kommentar.

Uppdatering 26/10: Det går nu inte att komma åt Digiswes webshop. På sajten står det att den är stängd för uppdatering.
————————