2020-03-11 11:24Pressmeddelande

PriceRunner: Anställda ska arbeta hemifrån

Nicklas Storåkers, VD PriceRunnerNicklas Storåkers, VD PriceRunner

Risken för att smittas av Coronaviruset gör att prisjämförelseföretaget PriceRunner fattat beslutet att hälften av företagets anställda från och med imorgon, torsdag, måste arbeta hemifrån.

Samtliga anställda på PriceRunner informerades under onsdagsförmiddagen om beslutet att företagets anställda kommer att delas upp i två team från och med torsdagen.

Hälften av de anställda arbetar hemifrån, medan den andra hälften arbetar på företagets Stockholmskontor. Veckan därpå byter teamen plats med varandra och de hemmajobbande kommer istället till kontoret en vecka.

Vi tar situationen på stort allvar och vidtar denna åtgärd för att säkerställa att våra anställda och deras nära och kära skyddas från spridningen av Corona. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar att göra vad vi kan för att begränsa spridningen, säger Nicklas Storåkers VD för PriceRunner.

Mer information:

Nicklas Storåkers

PriceRunner är Sveriges största oberoende tjänst för jämförelseshopping med 2,3 miljoner produkter. Vi jämför priser från 6.000 butiker i 25 länder - bara butiker som levererar till Sverige. PriceRunner har varje månad över 10 miljoner besök på våra sajter i fyra länder. Vi hjälper miljontals konsumenter att hitta bättre produkter och spara pengar genom lägre priser. På PriceRunner kan besökarna jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner erbjuder sina medlemmar en Köpgaranti utan kostnad som skyddar kunden vid köp upp till 50 000 kronor från ett stort antal butiker på nätet. I mars 2019 utsåg PriceRunner i utmärkelsen Topp 100 2019 till Årets Bästa Sök- och Jämförelsetjänst av tidningen IDG. Bolaget har 130 medarbetare på kontoren i Stockholm, Sverige och Nykøbing, Danmark.