2020-04-17 12:48Pressmeddelande

PriceRunner och Budbee i nytt samarbete

PriceRunner har inlett ett nytt och spännande samarbete med distributionsverksamheten Budbee.

Samarbetet gör det möjligt för användarna av Budbees app att köpa produkter direkt i butik, som Budbee sedan levererar till dörren.

Det här är första gången som PriceRunner ingår i ett direkt samarbete med en extern budfirma. Men då möjligheten dök upp och teknologin fanns tillgänglig så var det som gjort för att Sveriges främsta pris- och jämförelsetjänst skulle välja att tacka ja till gå ihop med Budbee om att erbjuda denna service.

Genom att kombinera Budbee’s omtyckta och konsumentfokuserade hemleveranser med pris-, produkt- och lagerinformation från PriceRunner har vi skapat en riktigt bra shopping-app. I en tid när konsumenter frivilligt eller ofrivilligt tillbringar mycket tid hemma är det här en perfekt tjänst för att fatta bättre köpbeslut, säger Mikael Lindahl, PriceRunner.

Budbee är ett tech-företag som skapat en modern last-mile logistikservice för e-handel. Sedan 2016 har Budbee revolutionerat branschen för hemleveranser och idag erbjuder Budbee tjänsten till 25 miljoner människor i Sverige, Nederländerna, Finland och Danmark.

Många konsumenter hör av sig till oss och undrar var de kan köpa en viss produkt, som också levereras av Budbee. Som en del i att underlätta för våra kunder har vi därför skapat en lösning till denna fråga. I vår app kan man söka efter produkter som kan levereras med Budbee - hela vägen hem till din dörr. Vi ser redan nu att detta är en mycket uppskattad tjänst, säger Simon Strindberg, Budbee.

Mikael Lindahl, Head of growth

mikael.lindahl@pricerunner.com

PriceRunner är Sveriges största oberoende tjänst för jämförelseshopping med 2,3 miljoner produkter. Vi jämför priser från 6.400 butiker i 25 länder - bara butiker som levererar till Sverige. PriceRunner har varje månad över 10 miljoner besök på våra sajter i fyra länder. Vi hjälper miljontals konsumenter att hitta bättre produkter och spara pengar genom lägre priser. På PriceRunner kan besökarna jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner erbjuder sina medlemmar en Köpgaranti utan kostnad som skyddar kunden vid köp upp till 50 000 kronor från ett stort antal butiker på nätet. I mars 2019 utsåg PriceRunner i utmärkelsen Topp 100 2019 till Årets Bästa Sök- och Jämförelsetjänst av tidningen IDG. Bolaget har 130 medarbetare på kontoren i Stockholm, Sverige och Nykøbing, Danmark.

Relaterad media