2020-03-18 11:50Pressmeddelande

PriceRunner rekryterar Philip Johannessen

Philip Johannessen, Head of Branding and social

PriceRunner rekryterar Philip Johannessen som Head of Branding & Social. Han får därmed ansvar för bolagets varumärkesbyggande marknadsföring och sociala medier.

Philip Johannesen har en bred bakgrund från både varumärkes- och byråsidan och kommer senast från en roll som Digital Director på reklambyrån BerntzonBylund. Dessförinnan har han haft ledande befattningar på Scandic Hotels och Viacoms marknadsavdelningar.

Att komma till PriceRunner har för mig varit en mycket positiv upplevelse. Jag har sällan sett en sån kombination av positiv företagskultur och extrem talang under ett och samma tak. Att nu få jobba vidare på varumärkesresan tillsammans ska bli otroligt spännande, säger Philip Johannessen.

Mikael Lindahl, Head of Growth kommenterar:

Vi letade efter en digital marknadsföringsstjärna för att leverera med höga ambitioner. I arbetet att bli världens mest älskade jämförelsetjänst är varumärkesbyggande extern kommunikation en nyckelkomponent och jag är mycket glad att Philip valt att ansluta till teamet.

Philip Johannessen har haft rollen interimt sedan 1 november och tillträder nu permanent den 1 april.

Kontaktperson

Mikael Lindahl, Head of Growth

070-744 74 43                                 

mikael.lindahl@pricerunner.com


Om PriceRunner

PriceRunner är Sveriges största oberoende tjänst för jämförelseshopping med 2,3 miljoner produkter. Vi jämför priser från 6.400 butiker i 25 länder - bara butiker som levererar till Sverige. PriceRunner har varje månad över 10 miljoner besök på våra sajter i fyra länder. Vi hjälper miljontals konsumenter att hitta bättre produkter och spara pengar genom lägre priser. På PriceRunner kan besökarna jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner erbjuder sina medlemmar en Köpgaranti utan kostnad som skyddar kunden vid köp upp till 50 000 kronor från ett stort antal butiker på nätet. I mars 2019 utsåg PriceRunner i utmärkelsen Topp 100 2019 till Årets Bästa Sök- och Jämförelsetjänst av tidningen IDG. Bolaget har 130 medarbetare på kontoren i Stockholm, Sverige och Nykøbing, Danmark.

Kontaktpersoner

Søren Knudsen
Press and media manager
Søren Knudsen