2020-03-12 14:55Pressmeddelande

Corona-krisen: Så hittar du produkterna du behöver

Så hittar du produkterna du behöver

Öppnar för alla att snabbt hittar varor som skyddar mot Corona

PriceRunner öppnar nu upp för alla svenskar att hitta produkterna de söker för att skydda sig mot Coronaviruset. Endast genom att lämna en e-postadress kan man exempelvis få information om när de drygt 100 nätbutiker som säljer handsprit återfår produkterna i lager. Genom att bara klicka in en ruta ser man vilka av desa butiker som har handsprit i lager just nu.

Vi har alla ett ansvar att bidra. Vi kan hjälpa svenskarna att hitta produkterna de behöver just nu. I en krissituation som denna, där efterfrågan på enskilda produkter är mycket stor, måste vi göra det enkelt för kunderna så att de snabbt får en överblick var de finns i lager och var de kan köpas, säger Nicklas Storåkers, VD för PriceRunner.

Läget just nu är en stor utmaning för svenskarna: särskilt handsprit är närmast omöjligt att få tag på. Den är i stort sett slutsåld överallt.

De senaste dagarna har vi sett ett mycket stort antal sökningar efter handsprit - upp till 20 gånger fler sökningar än normalt på de mest populära produkterna. 9 av de 10 mest eftersökta produkterna just nu är handsprit. Näst på listan är munskydd och febertermometrar, säger Nicklas Storåkers.

Prisjämförelsetjänsten PriceRunner har på kort tid förbättrat och förenklat metoden att hitta de mest populära produkterna inom kategorierna handsprit, munskydd och engångshandskar.

Om du som konsument letar efter butiker som har handsprit eller andra Corona-virusprodukter på lager så kan du snabbt få en överblick genom PriceRunner, säger Nicklas Storåkers.

Alla butiker som säljer produkterna ingår i sammanställningen, och via funktionen "Visa endast i lager" får du snabbt en överblick över vilka produkter som finns i lager i butikerna.

Visa endast i lager

Produkternas priser och lagerstatus uppdateras i realtid. Det kan snabbt ge konsumenterna en överblick var och till vilket pris de kan köpa till exempel handsprit eller andra produkter de behöver för att hindra smittspridningen av Corona-virus.

Lagret förändras ständigt och produkter säljs snabbt ut. Därför kan du nu också få besked via e-post så snart produkten finns i lager igen i en butik. Det gör det enkelt att hitta handsprit eller andra eftertraktade produkter, säger Nicklas Storåkers.

Läs mer om hur du använda PriceRunners funktioner.

Bevaka lagerstatus: https://www.pricerunner.se/guide/bevaka-lagerstatus

Hitta produkter i lager: https://www.pricerunner.se/guide/hitta-produkter-i-lager

PriceRunner är Sveriges största oberoende tjänst för jämförelseshopping med 2,3 miljoner produkter. Vi jämför priser från 6.400 butiker i 25 länder - bara butiker som levererar till Sverige. PriceRunner har varje månad över 10 miljoner besök på våra sajter i fyra länder. Vi hjälper miljontals konsumenter att hitta bättre produkter och spara pengar genom lägre priser. På PriceRunner kan besökarna jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner erbjuder sina medlemmar en Köpgaranti utan kostnad som skyddar kunden vid köp upp till 50 000 kronor från ett stort antal butiker på nätet. I mars 2019 utsåg PriceRunner i utmärkelsen Topp 100 2019 till Årets Bästa Sök- och Jämförelsetjänst av tidningen IDG. Bolaget har 130 medarbetare på kontoren i Stockholm, Sverige och Nykøbing, Danmark.