2022-05-05 07:00Pressmeddelande

Här är vinnarna i Årets e-handlare 2022

Årets E-handlare

Äntligen kan vi avslöja vem som tar hem prestigefyllda priset som kundernas favoritbutik i år!

Att handla på nätet är inte alltid lätt. Det är svårt att veta vilka butiker som går att lita på, som ställer upp när någonting händer med din order, och inte minst som har ett närvarande hållbarhetstänk.

PriceRunner har sedan 2006 anordnat tävlingen Årets e-handlare. Konsumenter får skriva omdömen och rösta på sina favoritbutiker inom 20 olika kategorier.  Men för att ta hem priset som Årets E-handlare inom respektive kategori har butikerna varit tvungna att, utöver lyckas vinna kundernas kärlek, fått sin köpupplevelse utvärderad i ett Mystery Shopping-moment där alltifrån leverans till kundbemötande har satts på prov.

ÅretsEhandlareEvent

Fotograf: Isak Jaldenius

Alla vinnare firades med en prisutdelning i Stockholm under torsdagskvällen. På plats fanns bland annat K-Rauta, vinnare av Årets e-handlare 2022 inom kategorin Renovering och bygg:

– Vi är otroligt stolta över att vinna Årets e-handlare inom Renovering & Bygg! Det är ett bevis på att allt det arbete våra fantastiska medarbetare lägger på att utveckla vårt erbjudande, uppskattas av kunderna, säger Daniel Ahlqvist, COO på K-Rauta.

Ellinor Levin och Erika Svensson, Apotea. Fotograf: Isak Jaldenius.

Under årets tävling har vi haft hållbarhet i fokus. Vi har även introducerat en helt ny kategori: Årets Hållbarhetspris. Det här priset går till Apotea, som med miljövänliga leveranser, ett optimerat emballage och flera hållbara initiativ under årets gång inspirerar såväl oss och andra svenska e-handlare till att bli bättre i hållbarhetsfrågan.

Cajsa Olsson och Thomas Furuskog, Babyland. Fotograf: Isak Jaldenius.

Den prestigefyllda titeln Årets e-mästare går i år till ingen mindre än Babyland, som med sitt fantastiska kundbemötande och smidiga shoppingupplevelse lyckats vinna kundernas hjärtan och därmed kniper hem vårt finaste pris.

Här är samtliga vinnare av Årets e-handlare 2022:

Badrum: Bygghemma

Böcker: Tales.se

Årets Hållbarhetspris: Apotea

Årets e-mästare: Babyland

Läs mer om Årets e-handlare här!

PriceRunner är Nordens största jämförelsetjänst. Bolaget har verksamhet i fyra länder och jämför 3,7 miljoner produkter hos 22 500 butiker i 25 olika länder. Vi har drygt 200 medarbetare i Danmark, Norge och Sverige. Varje månad används vi av konsumenter som kan jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner ägs av Klarna. PriceRunner är ett helt oberoende företag. Vi ägs inte av några tillverkare och är inte beroende av dem, återförsäljare eller andra organisationer med intresse att sprida partisk information. Vårt mål är att hjälpa konsumenter hitta rätt produkter till bättre priser. Varje månad hjälper vi miljontals konsumenter hitta bättre och billigare produkter och samtidigt spara pengar genom att använda PriceRunners tjänster.