2021-09-20 09:30Pressmeddelande

PriceRunner förstärks med två styrelseledamöter från Avanza & RevolutionRace

Birgitta Hagenfeldt och Pernilla Nyrensten Birgitta Hagenfeldt och Pernilla Nyrensten

Efter att ha anställt över 30 nya medarbetare under året utökar PriceRunner nu sin styrelse med två nya, erfarna namn. Birgitta Hagenfeldt och Pernilla Nyrensten är jämförelsetjänstens senaste tillskott i styrelsen.

Pernilla Nyrensten är grundare och vd för klädföretaget RevolutionRace, som tagit världen med storm med sina outdoor-kläder. Från en start i sin pappas garage 2013 säljer RevolutionRace idag plagg i 30 länder världen över. I juni introducerades RevolutionRace på börsen, vilket gör Pernilla till den första svenska kvinnliga grundaren och vd:n på 158 år som börsnoterat sitt eget företag.

– PriceRunner är ett väldigt intressant bolag som balanserar tillväxt och lönsamhet på ett bra sätt. Bolaget har redan unika positioner i sina marknader och jag ser fram emot att bidra till resan med relevanta erfarenheter av e-handel på nya och befintliga marknader, säger Pernilla Nyrensten om sin nya roll som medlem i PriceRunners styrelse.

– En stor del av RevolutionRaces framgång kommer från deras aktiva och strategiska arbete på sociala medier samt genom framgångsrika samarbeten med influencers. Pernilla kommer bidra med otroligt viktig expertis inom marknadsföring till PriceRunner och jag är väldigt glad över att ha fått med Pernilla i styrelsen, säger Paul Fischbein, styrelseordförande för PriceRunner.

Paul Fischbein, styrelseordförande för PriceRunner.

Pernilla Nyrensten får sällskap i styrelsen av Birgitta Hagenfeldt, tidigare CFO och numera styrelseledamot hos Avanza.

– Birgitta är en erfaren CFO med 13 år på Avanza och har utöver mycket annat även arbetat som revisor i mer än 20 år. Hon kommer ta med sig expertis hur man driver tillväxt på bästa sätt, samt att bidra med värdefull erfarenhet till vår ekonomistyrning. Jag är mycket glad över att även välkomna Birgitta till PriceRunners styrelse, säger Paul Fischbein

Utöver Avanza sitter Birgitta Hagenfeldt idag även i flera andra bolagsstyrelser, bland annat i Checkin.com och Sectra. Nu att hon ser fram emot att få vara med på PriceRunners tillväxtresa.

–E-handel växer och många har nu vant sig att handla på det sättet. PriceRunner har en viktig roll att fylla, inte bara när det gäller att hitta lägsta pris utan också att hjälpa kunder hitta rätt produkt, säger Birgitta Hagenfeldt.

Birgitta Hagenfeldt och Pernilla Nyrensten utökar PriceRunners befintliga styrelse som sedan tidigare består av PriceRunners vd Nicklas Storåkers, Paul Fischbein, Magnus Wiberg, och John Hedberg.

PriceRunner är Sveriges största jämförelsetjänst med 2,8 miljoner produkter hos 7 400 butiker i 25 olika länder. Vi har drygt 160 medarbetare i Stockholm, Sverige och Nykøbing, Danmark. Varje månad används vi av konsumenter som kan jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner är ett helt oberoende företag. Vi ägs inte av några tillverkare och är inte beroende av dem, återförsäljare eller andra organisationer med intresse att sprida partisk information. Vårt mål är att hjälpa konsumenter hitta rätt produkter till bättre priser. Varje månad hjälper vi konsumenter hitta bättre och billigare produkter och samtidigt spara pengar genom att använda PriceRunners tjänster.