2023-06-16 08:00Pressmeddelande

Vinn din drömdator på Dreamhack med PriceRunner

PriceRunner x Dreamhack

Vad skulle du göra om du fick 20 000 kronor att bygga din dröm-pc med? Nu har alla spelare chansen att bygga ihop sin ultimata setup - och vinna hela rubbet!

Vi på PriceRunner älskar gamers av alla smaker, och det finns ingenting vi älskar mer än att tävla ut riktigt feta gamingburkar åt höger och vänster. Sedan 2021 har vi årligen tävlat ut en riktig monsterdator, där användarna fått klura ut kniviga ledtrådar på vår sajt för att hitta alla komponenter till bygget.

Men ibland gör man det kanske bäst själv. Så i år har PriceRunner gått ihop med Dreamhack för att erbjuda ett pris utöver det vanliga. I denna maxade, världsunika tävling har spelare och streamers på Dreamhack möjlighet att vinna en komplett spelburk precis enligt deras tycke och smak.

Här får PriceRunner-användare fria tyglar att bygga ihop sin drömburk med komponenter till ett värde av 20 000 kronor. Sedan får samtliga PriceRunner-användare rösta på de byggen de tycker är bäst.

När röstningen avslutats kommer två vinnare koras, en av spelarna och en av Dreamhacks streamers. Dessa kommer att belönas med sina drömbyggen och kan förhoppningsvis se fram emot en riktigt trevlig spelsommar.

Tävlingen pågår under Dreamhack Summer, den 16-19 juni 2023. Här kan du läsa mer om tävlingen och rösta på det bygge du tycker ska vinna!

PriceRunner är Nordens största jämförelsetjänst. Bolaget har verksamhet i fyra länder och jämför 3,7 miljoner produkter hos 22 500 butiker i 25 olika länder. Vi har drygt 200 medarbetare i Danmark, Norge och Sverige. Varje månad används vi av konsumenter som kan jämföra produkter, priser, specifikationer, läsa professionella produkttester och ta del av andra användares recensioner av produkter och butiker. PriceRunner ägs av Klarna. PriceRunner är ett helt oberoende företag. Vi ägs inte av några tillverkare och är inte beroende av dem, återförsäljare eller andra organisationer med intresse att sprida partisk information. Vårt mål är att hjälpa konsumenter hitta rätt produkter till bättre priser. Varje månad hjälper vi miljontals konsumenter hitta bättre och billigare produkter och samtidigt spara pengar genom att använda PriceRunners tjänster.